« ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΟΙ:ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΣΗ ΚΑI ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΛΑΝΕΣ ΤΟΥΣ! | ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ....ΤΑΙΒΑΝ! »


ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΙ-ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΕΣ:ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΣΗ!

ΑΝΤΙΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΙ...

              ( Οί Ευαγγελικοί - Προτεστάντες )     

 ΑΠΟ http://www.kivotoshelp.gr/                                                                                                                                                               

 Μέ αυτά πού θα πούμε παρακάτω, δεν έχουμε σκοπό να θίξουμε οποιονδήποτε άνθρωπο πού ακολουθεί διαφορετικό δόγμα ή θρήσκευμα. Απώτερος σκοπός μας είναι, μία καθαρή ενημέρωση απέναντι ανθρώπων πολύ καλύτερων, πιθανόν,  από εμάς τούς Ορθοδόξους. 

Οί άνθρωποι αυτοί, όπως κι΄ εμείς, είναι δημιουργήματα και εικόνες Θεού, τούς οποίους και σεβόμαστε, παρ΄ όλες τις όποιες διαφορές θέσεων και απόψεων, πού τυχόν υπάρχουν μεταξύ μας.

Αυτά σαν εισαγωγή, τών όσων θά επακολουθήσουν ...;                                                                                                       

Η αιτία δημιουργίας του δεύτερου Σχίσματος από τήν αρχαία, συμπαγή γραμμή της Χριστιανικής Εκκλησίας (μετά τον πρώτο διαχωρισμό μέ τούς Ρωμαιοκαθολικούς ),υπήρξε, η διαμαρτυρία του φημισμένου Γερμανού θεολόγου Μαρτίνου Λούθηρου(1517), ενάντια στην τότε, Παπική ηγεσία.          

Ο Πάπας Λέων ο !0ος, για λόγους καθαρά εισπρακτικούς, είχε κυκλοφορήσει τά λεγόμενα συγχωροχάρτια , σε αντίθεση με τά όσα ο Χριστός και οι Αγιοι Απόστολοι είχαν παραδώσει. 

Τά λεγόμενα συγχωροχάρτια  έγραφαν, ότι ο Πάπας, ως διάδοχος του Αποστόλου Πέτρου, ιδρυτού της Εκκλησίας της Ρώμης, είχε εξουσία νά συγχωρεί ζωντανούς και πεθαμένους και μάλιστα, και αυτούς πού βρίσκονταν στην κόλαση ...;Αγοράζοντας λοιπόν ένα τέτοιο χαρτί έπαιρνες συγχώρηση για όσες αμαρτίες θα έκανες μέσα σε 5  χρόνια, ή πληρώνοντας περισσότερα, μπορούσες να αμαρτάνεις και ανάλογα χρόνια ...;

Η εισπρακτική αυτή βουλιμία, κληρικών της τότε εποχής είχε φθάσει σε τέτοιο σημείο στην ύπαιθρο, ώστε να κυκλοφορούν λιτανεύοντας ένα φτερό χήνας, ισχυριζόμενοι κάποιοι, ότι αυτό, ήταν μέρος των πτερύγων του Αρχαγγέλου Μιχαήλ στήν πτώση τών Αγγέλων κατά τήν μάχη του μέ τόν Εωσφόρο! 

Υπήρξαν όμως και άλλα λάθη.

Ο Λούθηρος, είχε γίνει μοναχός στην Μονή των Αυγουστινιανών τού Ερφουρτ, αλλά παρ΄όλους τους όρκους και τις μοναχικές υποσχέσεις παρθενίας και αγαμίας, απέναντι Θεού και ανθρώπων, παντρεύτηκε μιά άλλη μοναχή  (δεσμευμένη κι΄αυτή με τους ίδιους όρκους), την Αικατερίνη φόν Μπόρα από την οποία απέκτησε και  6  γυιούς!

Τά λάθη δυστυχώς είχαν και συνέχεια ...;

 

ΣΕ  450  ΚΟΜΜΑΤΙΑ...

 

Την αρχική γραμμή αλλαγής και μεταρρύθμισης του Μαρτίνου Λούθηρου την επέκτειναν με νέες αντιδράσεις αργότερα, και άλλοι θεολόγοι της μεταρρύθμισης, όπως ο Ζβίγγλιος, και ο Καλβίνος. 

Δυστυχώς όμως, παρ΄ όλο πού οι διαμαρτυρίες τους υπήρξαν αρχικά δικαιολογημένες, και παρ΄ όλες τις αναφορές τους ότι μόνο η Ορθοδοξία είχε ανόθευτη την αλήθεια κρατώντας την αρχαία γραμμή, εν τούτοις, αντί να επιστρέψουν στην Ορθοδοξία δημιούργησαν δική τους ομολογία, πού την ονόμασαν «Εκκλησία» ...;

Οι εσωτερικές διαφωνίες τους όμως επεκτάθηκαν με αποτέλεσμα σήμερα, το 2004 , να υπάρχουν πάνω από 450 λεγόμενες «Εκκλησίες», αντιμαχόμενες μεταξύ τους περί «αλήθειας και πίστεως ...;», παρ΄όλο πού ο Χριστός ίδρυσε μία μόνο Εκκλησία, και σ΄αυτήν ακριβώς επαφίεται η σωτηρία των ανθρώπων.

Σήμερα, οί γνωστότερες Προτεσταντικές ομολογίες στήν Ελλάδα είναι :

     Ευαγγελικοί - Πρεσβυτεριανοί

 Λουθηρανοί

 Επισκοπιανοί

 Βαπτιστές

     Μεθοδιστές

 Μορμόνοι

     Χιλιαστές ( Ιεχωβάδες )

 Αντβενιστές της εβδόμης ημέρας.

Χ.Ο.Ε. -;Χριστιανική Οργάνωση Ειρήνης
«Εκκλησία» του Ιησού»

   Παγκόσμια Κεντρικά Γραφεία «Εκκλησίας» του Θεού
    «Αποστολική Εκκλησία της Πεντηκοστής»

   Διεθνής «Εκκλησία» του Τετραγωνικού Ευαγγελίου
   Βιβλική Εκκλησία του Θεού

   Υπόλοιπο της «Εκκλησίας» του Θεού, με έδρα το Μίτσιγκαν
    Ηνωμένη Πεντηκοστιανή «Εκκλησία»

   Απαραπλάνητη «Εκκλησία» του Θεού

    Χολστέϊν «Εκκλησία» του Θεού, καί 

    Πεντηκοστιανοί ( Ελευθέρα Αποστολική «Εκκλησία» της Πεντηκοστής )

μέ ιδρυτή τον Ευάγγελο Φωτίου κατ΄ αρχάς στην Αθήνα στα 1938, και διάδοχο και αναδιοργανωτή τής ομάδας, τόν Λούη-Λεωνίδα Φέγγο, στα 1965. 

Σχετικά μέ τήν ομολογία αυτή  σημειώνουμε, ότι ή πρώτη εμφάνισή τους έγινε στην Αμερική, στά 1907 από τον Αμβρόσιο Τόμπλισον.

Οί Πεντηκοστιανοί ισχυρίζονται ότι προέρχονται κατ΄ ευθείαν από τούς πρώτους Χριστιανούς τής ημέρας της Πεντηκοστής στην Ιερουσαλήμ, ενώ πουθενά στην Αγία Γραφή δεν αναφέρεται ότι μετά την Πεντηκοστή, υπήρξε και μια ιδιαίτερη ομάδα  με τους τάδε και τάδε Αποστόλους, πού έχοντας χρίσμα διαδοχής και Ιερωσύνης μέχρι σήμερα, ονομάζονταν ...; Πεντηκοστιανοί. 

Προφανώς, με τόν ισχυρισμό αυτό,  θέλουν να δώσουν βαρύτητα στήν κίνησή τους, και στην επικοινωνιακή-προσηλυτιστική πολιτική τους ...;

Στην κοινότητα αυτή, ανήκουν και τα σωματεία «Σύνδεσμος Εκκλησιών της Πεντηκοστής» (1971) και «Αδελφότης μαθητών Ιησού Χριστού». ?XML:NAMESPACE PREFIX = O /?>

Η κίνηση επεκτάθηκε και μεταξύ των αποδήμων Ελλήνων της Αμερικής (Ν. Υόρκη, Οχάιο) και της Αυστραλίας (Greek Christian Church). Η εφημερίδα της «Xριστιανισμός» εκδίδεται και στα αγγλικά. Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, ομάδα αυτή υπολόγιζε πως είχε 150 «ποιμένες» και 20.000 πιστούς.

Συνήθως  καταφέρεται εναντίον των άλλων Πεντηκoστιανών ομάδων, που αναγνωρίζουν τούς «αρχηγούς» τού εξωτερικού και πληρώνονται, χωρίς να σώζουν ποτέ καμία ψυχή. ( Ενώ αυτοί, προφανώς νομίζουν, ότι σώζουν πολλές ψυχές...) Τους ονομάζει μάλιστα και «λύκους» (κασέτα ομιλιών. 2.10.79). 

Σε μία σφοδρή επίθεση εναντίον των άλλων ομάδων ο Λ. Φέγγος ανέφερε: 

«Δεν χρειάζεται καταστατικό. Έχουμε το λόγο του Θεού, τα λέει όλα... Είναι επικατάρατοι αυτοί που κάνουν αυτή τη δουλειά. Δεν μπορούν να έχουν την ευλογία του Θεού» (κασ. 20.11.79) 

Η ομάδα αυτή χαρακτηρίζει τη Γραφή «καταστατικό χάρτη» και απορρίπτει καθετί που δεν συμφωνεί «με το ευαγγέλιο» (Χ 7/86,2),

Λέγοντας όμως «ευαγγέλιο», μή φανταστούμε ότι εννοεί το αρχαίο κείμενο των Ευαγγελίων, όπως το ξέρουμε εμείς οί Ορθόδοξοι, αλλά τις ερμηνείες από μεταφράσεις σύμφωνα πάντα με τό πνεύμα τής κίνησης τού Λ. Φέγγου, ο οποίος δέχεται τήν κατά γράμμα ερμηνεία τής Αγίας Γραφής. 

Έτσι υποστηρίζει  πως  ο θρόνος του Θεού είναι τοπικός, πως ο Θεός οπωσδήποτε έχει χέρια και πόδια, και πως ετοιμάζει για τους πιστούς κατά γράμμα καί  σπίτια !!! (κασ. 18.9.79, 9.11.82, 8.2.83).

Δεν δέχονται ειδική ιεροσύνη, δεν πιστεύουν σε μετουσίωση -; αλλαγή των Τιμίων Δώρων στην Αγία Κοινωνία θεωρώντας τα όλα αυτά συμβολικά,  απορρίπτουν την εξομολόγηση, τά μνημόσυνα, τά άγια λείψανα , τις εικόνες, τον Τίμιο Σταυρό, τις πρεσβείες των αγίων, κλπ. -; κλπ. μη έχοντας αφήσει στην ουσία τίποτα όρθιο από την αρχαία Αποστολική Παράδοση. Μετά από όλες αυτές τίς καταργήσεις δέν μπορούμε νά μιλάμε γιά επάρκεια  ιεροσύνης, μια και δεν έχουν καί ουδεμία αποστολική διαδοχή χειροτονιών, από την αρχαία Εκκλησία μέχρι σήμερα !

  ( Αποσπάσματα ελεύθερης απόδοσης από το βιβλίο  "Εγχειρίδιο αιρέσεων και παραχριστιανικών ομάδων" τού π. Αντωνίου Αλεβιζόπουλου )

 

 

ΤΑ  ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΛΑΘΟΥΣ

  

Γενικά:

Το θρήσκευμα των Προτεσταντών, είναι μία συρραφή και συνάθροιση αρχαίων Χριστιανικών δογματικών εκτροπών, οι οποίες και έχουν καταδικαστεί από αρχαίες Οικουμενικές  Συνόδους. Θα προσπαθήσουμε εδώ να παραθέσουμε τίς βασικές αυτές διαφορές με την αρχαία Εκκλησιαστική ρίζα, πού είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ανατολής, και αυτές εδώ θα εξετάσουμε. 

Ας δούμε τά σχετικά σημεία                                                                                                                                 

1) Λένε, ότι μάς είναι αρκετή η Αγία Γραφή και το ίδιο το Ευαγγέλιο,  γι΄ αυτό καί ονομάζονται Ευαγγελικοί. 

Καί ακόμη, ότι οι ερμηνείες των Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας ( Αγιος Ιωάννης Χρυσόστομος, Μέγας Βασίλειος, Γρηγόριος Θεολόγος, Μέγας Αθανάσιος κλπ) δεν είναι απαραίτητες, μιά καί ή κατά γράμμα προσωπική εξήγηση τού Ευαγγελίου από τον κάθε άνθρωπο πού πιστεύει στον Χριστό, είναι αρκετή για την σωτηρία του.

Αποτέλεσμα  αυτής τής θεωρήσεως γιά " προσωπική εξήγηση " τής Αγίας Γραφής, υπήρξε, η δημιουργία εκατοντάδων αυτοδύναμων  «εκκλησιών» και  " Σχολών ερμηνείας " τής Αγίας Γραφής, σύμφωνα με τις προσωπικές σκέψεις και προτιμήσεις τού κάθε ανθρώπου, με καταστρεπτικά για την σωτηρία των ψυχών, αποτελέσματα. 

Αυτός ο παραμερισμός των αρχαίων Αγίων Πατέρων του Χριστιανισμού, πού με τά θαύματα επικύρωναν τήν εν Θεώ ερμηνεία τους, και αυτή η περιφρονητική «ισοτιμία» τους από τον Προτεσταντικό -; Ευαγγελικό κόσμο, με κάθε κοινό άνθρωπο, έφθανε τελικά στον ίδιο τον Θεό και στις ενέργειές του. 

Σήμερα, τά σημεία του λάθους είναι ορατά, και θα λέγαμε θανάσιμα ...;

 

    2) Ισχυρίζονται, ότι τα καλά έργα δεν είναι απαραίτητα για να σωθεί ο άνθρωπος. Μόνο να πιστεύει κανείς, και σώζεται!               

    Ο ίδιος ο Χριστός όμως παραγγέλνει ότι, «ού πάς ο λέγων μοι, Κύριε, Κύριε, εισελεύσεται εις την βασιλείαν των ουρανών, αλλά ο ποιών το    θέλημα τού Πατρός μου του εν ουρανοίς ...;»(Ματθ.7, 21-23). 

Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης στην Αποκάλυψη αναφέρει ότι οι άνθρωποι κρίνονται από τά έργα τους (Αποκ.20,12). 

Και ο Απόστολος Παύλος προσθέτει ότι εάν έχω τέτοια πίστη ώστε να μετακινώ και βουνά, αλλά δεν έχω έργα αγάπης, δεν είμαι τίποτα (Α΄Κορινθ.13,2).

 

3) Λένε, ότι ο Λούθηρος καθάρισε την Εκκλησία από τά πολλά σφάλματα πού είχε.

Ναι, αλλά αυτά αφορούσαν την Παπική εκκλησία, τά συγχωροχάρτια της, και τις Ιερές εξετάσεις πού έκαιγαν και βασάνιζαν τους ανθρώπους.  

Η Ορθόδοξη Εκκλησία  ποτέ δεν διέπραξε τέτοια εγκλήματα. 

Ο Λούθηρος, προερχόμενος από την Παπική Εκκλησία συγκρούσθηκε με αυτά, διαμαρτυρόμενος . Στους λόγους του μάλιστα εκθείαζε την Ορθόδοξη Εκκλησία γιατί αυτή μόνο κράτησε, έλεγε, την αρχαία Παράδοση. Εν τούτοις, έφτιαξε μία δική του ομολογία, αποφεύγοντας να γυρίσει στην αρχαία ρίζα.

 Η Ορθόδοξος  Εκκλησία, παρέμεινε ανόθευτη σύμφωνα με τά αρχαία, υπό του Χριστού και των Αγίων Αποστόλων παραδεδομένα πρότυπα, παραμένοντας ως εκ τούτου, και η μόνη αληθινή πού μπορεί να προσφέρει σωτηρία!

 4) Κατακρίνουν την προσκύνηση των Αγίων Εικόνων,

 Μιλούν για ειδωλολατρία, ξύλα και χρώματα, μή μπορώντας να κατανοήσουν ότι προσκυνώντας ο πιστός τις εικόνες δεν προσκυνά ξύλα και χρώματα ούτε και τά λατρεύει, αλλά η τιμή του διαβαίνει στο πρόσωπο, πού η εικόνα παριστάνει. 

Όπως μια μάννα φιλώντας την φωτογραφία του ξενιτεμένου παιδιού της, φέρνει στο μυαλό της με αγάπη το πρόσωπό του, έτσι και ένας Χριστιανός τιμά την κάθε άγια Εικόνα.

Εικόνες συναντάμε από τους πιο αρχαίους χρόνους των Χριστιανικών διωγμών μέσα στις κατακόμβες, και ορισμένες από αυτές θαυματουργούν  μέχρι σήμερα. 

Γνωστότερες θαυματουργές εικόνες είναι, η Παναγία της Τήνου, η Παναγία 20φοίνισσα στην Μακεδονία, η Παναγία η Μαλεβή στον Αγιο Πέτρο έξω από την Τρίπολη (μέ τό Αγιο Μύρο να τρέχει, τρυπώντας το τζάμι στο κέντρο, και να ευωδιάζει ο τόπος, ή καί τά αυτοκίνητα των προσκυνητών όπως έρχονται, από δεκάδες χιλιόμετρα μακρυά.

Κι΄ ακόμη, πλαστικές μικρές εικονίτσες  τής Μαλεβή, να ευωδιάζουν αποπνικτικά σε πιστούς στον Καναδά, στην Αυστραλία κλπ. καί νά τρέχουν μύρο, όπως γράφουν πιστοί άνθρωποι σε επώνυμες αναφορές τους καί σέ αρκετά γράμματά τους... 

Οί Άγιες εικόνες, με τά δεκάδες χρυσά αφιερώματα επάνω τους, πού ασφαλώς δεν δόθηκαν έτσι «τσάμπα», αλλά σε ανταπόδοση θαύματος, κρύβουνε πάντα τήν μυστική αλήθεια τής Ορθοδοξίας! 

Γιατί εμείς, είναι αλήθεια κι΄ άς μη κρυβόμαστε, ούτε τον πυρετό μας δεν δίνουμε δωρεάν, εάν δέν πρόκειται κάτι νά πάρουμε...

 

5) Κατακρίνουν την προσκύνηση και την τιμή των Αγίων λειψάνων.

Όμως, τούς Άγιους αυτούς ανθρώπους, και μάλιστα καί μάλιστα τούς μάρτυρες, πού κάηκαν, γδάρθηκαν, τηγανίσθηκαν, ή και αποκεφαλίσθηκαν, αρνούμενοι ως το τέλος να προδώσουν τον Χριστό και την πίστη τους, αυτούς πού ο ίδιος ο Θεός τούς πιστοποιεί μέχρι σήμερα μέ ευωδία λειψάνων και θαυμάτων θεραπείας, μπορούμε εμείς να τους περιφρονούμε σάν ένα τίποτα, θεωρώντας τους ίσους μας; 

Είμαστε εμείς στα ύψη τους;

Κάναμε εμείς, για τον Χριστό και την πίστη μας αυτά πού έκαναν εκείνοι; 

Ασφαλώς όχι! 

Ας έχουμε τουλάχιστον την ταπεινοφροσύνη και το «γνώθι σ΄αυτόν» νά παραδεχθούμε τά «μείον» μας ...;

 

6) Απορρίπτουν νηστείες, μνημόσυνα, και αποστολικές παραδόσεις.

Κατ΄ αρχάς η νηστεία είναι η πρώτη εντολή του Θεού αλλά και ή αιτία εκπτώσεως τών πρώτων ανθρώπων από τον Παράδεισο, λόγω της ανυπακοής τους! 

Την εντολή τής νηστείας,( και μάλιστα τής σαρκικής νηστείας ), σάν πράξη προπαρασκευής και προετοιμασίας τού ανθρώπου για να εισακουσθεί από τον Θεό, την συναντάμε τακτικά στήν Αγία Γραφή.

Ενδεικτικά τήν βλέπουμε, στήν εμφάνιση τού Θεού στό γεμάτο καπνούς και βροντές όρος του Σινά (Εξοδος 19,15), στον Ιωάννη τον Πρόδρομο, στην χειροτονία των πρεσβυτέρων ( χειροτονήσαντες πρεσβυτέρους κατ΄ εκκλησίαν,  προσευξάμενοι μετά νηστειών  ), Πράξ. Αποστ.ΙΔ΄ 23,

στό " νηστεύσαντες και προσευξάμενοι και επιθέντες αυτοίς τάς χείρας " (Πράξ.Αποστ. ΙΓ¨3), κλπ.

Τά μνημόσυνα για τις ψυχές των πεθαμένων ανήκουν στην αρχαία τάξη, τόσο της Παλαιάς όσο και της Καινής Διαθήκης.  

Είναι μία τελευταία προσπάθεια παρακλήσεως προς τόν Θεό, αλλά και πράξη αγάπης τών ζωντανών προς τους πεθαμένους, για να τούς λυπηθεί ο Θεός και να τους σώσει από αμαρτήματα πού εμποδίζουν την σωτηρία τους, στον χώρο εκεί πού βρίσκονται, αδυνατούντες προσωπικά πιά, νά πράξουν οτιδήποτε...

Στο Β΄ Μακαβαίων αναφέρεται " Υπέρ νεκρών προσεύχεσθε " (12,44)

 Η Ιερά Παράδοση πού οι Προτεσταντικές ομολογίες απορρίπτουν, (δεχόμενοι μόνο την Αγία Γραφή), είναι ο άγραφος νόμος της Εκκλησίας. 

Ακόμη και τά κείμενα της Καινής Διαθήκης μέχρις ότου καταγραφούν από τους τέσσαρες Ευαγγελιστές ήσαν κι΄ αυτά προφορική Παράδοση.

 Ο Απόστολος Παύλος αναφέρει " Καθώς παρέδωκα υμίν τάς παραδόσεις κατέχετε " (Α΄Κορινθ.11,2), και αλλού γράφει,

" Αδελφοί, στήκετε και κρατείτε τάς παραδόσεις, άς εδιδάχθητε είτε διά λόγου είτε δι΄ επιστολής ημών " (Β΄Θεσαλον.2,15).

 

7 ) Αρνούνται, την Παρθενία, αλλά και την Αειπαρθενία,( μετά τήν γέννηση τού Χριστού), αλλά και αγνότητα της Θεοτόκου.

Θεωρούν την Παναγία μας, σάν «μία καλή γυναίκα», πού έκανε όμως και άλλα παιδιά,( επειδή το Ευαγγέλιο αναφέρει  ώς αδελφούς τού Κυρίου  τά παιδιά τού χήρου Ιωσήφ, από τόν γάμο του πρίν. 

Οι ισχυρισμοί όμως αυτοί είναι ανυπόστατοι, γιατί η Μαριάμ αναφέρεται ρητά σαν μνηστή του Ιωσήφ (Ματθ.1,18 και Λουκ.1,27. 2,5), και παρθένος (Λουκ.1,27). 

Βλέπουμε ακόμη τον σκανδαλισμό τού Ιωσήφ σαν αντελήφθη την εγκυμοσύνη τής Μαριάμ, και την θέλησή του να τήν διώξει     ( μιά και δεν είχε μαζί της τέτοια σχέση), ως ότου πληροφορείται από τον άγγελο τον υπερφυσικό τρόπο συλλήψεως του Χριστού (Ματθ.1, 18-20). 

Όμως, πέραν αυτών, θα ήταν ποτέ δυνατόν, και με την ελάχιστη ανθρώπινη  λογική, ένα πρόσωπο πού καθαγιάσθηκε μέ την γέννηση τού ενανθρωπίσαντος Υιού τού Μεγάλου Θεού, θα ήταν ποτέ δυνατόν νά ψάχνει γιά γαμπρό γιά να παντρευτεί κάποιον άνθρωπο, σαν μια συνηθισμένη γυναικούλα τού κόσμου,  πού σήμερα ξέρουμε, ή τής γειτονιάς πού ζούμε; 

Άς μή είμαστε αφελείς, οπωσδήποτε όχι!

Ακόμη και στην αρχαία ειδωλολατρική εποχή, κάποια ξεχωριστά πρόσωπα διατηρούσαν τήν αγνότητά τους, καί εδώ, στήν ζωντανή μας θρησκεία, μετά από ένα τέτοιο μεγάλο θαύμα τού αληθινού Θεού, θά παντρευόταν ή Παναγία μας;

 

8) Αρνούνται πέντε από τά επτά μυστήρια της Εκκλησίας.

Ο Προτεσταντικές ομολογίες, γενικά, όσα από τόν Χριστιανισμό δέχονται,   τά δέχονται σάν απλές, κοσμικές τελετές συμβολικού, και όχι αγιαστικού χαρακτήρα. 

Δέν δέχονται τήν ιερωσύνη, τήν εξομολόγηση, τήν Αγία Κοινωνία, τό χρίσμα καί τήν εκ τούτου μετάδοση τού Αγίου Πνεύματος, τό σημείο τού Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού, τόν Μοναχισμό κλπ , ξεχνώντας τήν παράδοση χιλιάδων ετών, από τόν Αγιο Ιωάννη τόν Πρόδρομο, τόν Αγιο Αντώνιο με τους χιλιάδες μοναχούς στήν Αίγυπτο,  καθώς και άλλα πολλά, πού λόγω χώρου δεν μπορούμε εδώ να μεταφέρουμε

Στο βιβλίο " Οι αιρετικοί Προτεστάντες " τού Μητροπολίτου Κορινθίας κ. Παντελεήμονος, γίνεται μία συστηματική καταχώρηση δοξασιών και θέσεων 450 περίπου Προτεσταντικών ομάδων πού υπάρχουν σήμερα, και μία συστηματική αγιογραφική αναίρεση αυτών των δογματικών εκτροπών, βάσει των κειμένων της Αγίας Γραφής και της αρχαίας ερμηνείας τους.

 

 Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ 

                                        ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ...

 

" Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τά Εθνη, βαπτίζοντες αυτούς είς το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος" (Ματθ.κη΄19).

Γεννάται όμως το ερώτημα, με ποιόν τρόπο εβάπτιζαν οι Απόστολοι, μιά και τα Ευαγγέλια δεν τό διευκρινίζουν;

Απάντηση στο ερώτημα αυτό, μας δίνει η Ιερά Παράδοση μέσα από τά συγγράμματα των Αποστολικών Πατέρων και μάλιστα μέσα από την αδιάκοπη και επίσημη πράξη της Εκκλησίας από την ίδρυσή της έως σήμερα. 

Η Αγία Γραφή μιλάει επίσης περί επιθέσεως χειρών (χειροτονία ιερέων), περί αλείψεως δι΄ελαίου (ευχέλαιον-χρίσμα), κλπ. 

Ερωτάται όμως, πρακτικώς πώς γίνονταν αυτά; Και αν η Ιερά Παράδοση μας πληροφορεί συμπληρωματικώς γι΄αυτά, σέ τί αντιφάσκει μέ τήν Αγία Γραφή;

Όταν απορρίπτεται η Παράδοση ως «μύθευμα και εντάλματα ανθρώπων», και το κύρος τής Εκκλησίας ως ανύπαρκτο, το ερώτημα είναι από πού έχουν οι Προτεσταντικές ομολογίες την πληροφορία ότι αυτά τά βιβλία πού κρατάνε καί οι ίδιοι στα χέρια τους, ότι είναι η γνησία, αρχαία Καινή Διαθήκη; 

Ασφαλώς από την αρχαία Χριστιανική Παράδοση, τήν οποίαν...αρνούνται. 

Και ακόμη.

Από πού παρέλαβαν την αργία της Κυριακής, ενώ η Αγία Γραφή, μιλάει μόνο για αργία Σαββάτου;

Ασφαλώς από τήν Ιερά Παράδοση! 

Και τέλος, σέ ποιό μέρος τής Καινής Διαθήκης αναφέρεται ότι τά βιβλία της είναι 27 (πού και οι ίδιοι παραδέχονται.) 

Πουθενά!

Το αναφέρει όμως η Ιερά Παράδοση, την οποία δυστυχώς, (επιλεκτικά), την έχουνε καταργήσει ...;

Παραθέσαμε, αυτή την μικρή κατάθεση για τις Προτεσταντικές ομολογίες, με την ελπίδα προβληματισμού και αναθεωρήσεως κάποιων θέσεων, πού μπορούν να φανούν επιζήμιες στήν εν Χριστώ σωτηρία μας ...;

avatar

2 gaidaroi malwnane se kseno axyrwna.Einai toso berdemena kai au8aireta auta pou presveuoun oi xristianoi wste einai logiko na pnigontai mesa sth domikh tous adunamia.Egw tosa xronia kai den exw katalavei poioi swzontai kai poioi oxi,mia mas ta lene etsi kai mia giouvetsi.Kai milame gia th swthria pou einai upoti8etai ena shmantiko kentriko zhthma.Adifaseis uparxoun kai metaksu orthodokswn alla kai anamesa se 8eseis tou idiou orthodoxou(?)sugrafea. Kai mesa se ola auta kaleitai o pistos(?)na bei sto madri ths pisths giati alliws 8a ton faei h kolash.H idia h poluplokothta dhmiourgeitai gia na apokrypsei thn alh8eia pou den gnwrizoume.Pws ta gnwrizoun ola autoi oi orthodoksoi vre paidi mou kai einai kai toso vevaioi e??

avatar

Diavaste arxaious ellines sugrafeis kanoun kalo sth skepsh.

micharhangel

ΑΓΝΩΣΤΙΚΙΣΤΗΣ Η ΑΡΧΑΙΟΛΑΤΡΗΣ?ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΦΟΡΑ!ΕΣΥ ΤΑ ΕΧΕΙΣ ΜΠΕΡΔΕΜΕΝΑ ΟΛΑ ΣΑΝ ΚΟΥΒΑΡΙ,Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΤΑ ΕΧΕΙ ΟΛΑ ΞΕΚΑΘΑΡΑ!

har123

αγαπητε φιλε αγνωστικιστη, Συμφωνω με αυτα που λες και τα αρχαια συγγραματα ειναι περιφημα, αυτο που λεμε δεν ειναι τιποτε αλλο παρα γι τον βωμο που υπηρχε στην πατριδα μας και ελεγε < ΤΩ ΑΓΝΩΣΤΩ ΘΕΩ >. Εμεις τον βρηκαμε, τον ξερουμε. Οσο για τους πρωτεσταντες ειναι μια αλλη ιστορια, μην τα μπερδευουμε ολλα μαζι.

γραψε σε παρακαλω στα ελληνικα και αν ειχες και τονους και πνευματα οπως εχουν τα βιβλια της εκκλησιας μας θα ηταν καλλιτερα.

avatar

στο πιάτο τα θέλουμε όλα τελικά.Φίλε αγνωστικιστή απορώ πως δεν έχω ακούσει ακόμα να υπάρχει και μια εκπομπή που να λέει τις θέσεις της εκκλησίας στην τηλεόραση... Φίλε η εκκλησία ΔΕΝ έχει ανάγκη τους πιστούς αλλά αυτοί την έχουν ανάγκη. Οι θέσεις της ορθοδόξου πίστεως είναι συγκεκριμένες και οι μόνες αληθινές, αποδεδειγμένα.Το μονό που σου μένει είναι να πάς σε κάποιον άξιο (σπανίζουν αλλά υπάρχουν)ιερέα να σε φωτίσει!

avatar

ΑΠΟ ΟΤΙ ΒΛΕΠΩ ΤΑ ΕΧΕΤΕ ΟΛΑ ΜΠΛΕΞΕΙ. ΑΣ ΜΑΣ ΠΕΊΤΕ ΠΟΥ ΜΑΣ ΛΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΓΙΑ ΕΙΚΟΝΕΣ, ΓΙΑ ΚΟΛΛΥΒΑ (Εαν ξερετε απο αρχαία ιστορία τα κόλλυβα και τα μνημόσυνα τα είχαν τότε και τα εμφυτεύτηκαν στην ορθόδοξη εκκλησία). Ο Ιησούς Χρηστός δεν μας δίδαξε να ακολουθούμε παραδόσεις παρα μόνο το Λόγο του Θεού. Μέσα στην Αγία Γραφή δεν μας λέει για σαρακοστιανή νηστεία και όλα αυτά. Ελπίζω να έχετε διαβάσει για τα ακάρθατα και καθαρά φαγητά που επιτρέπετε να τρώμε από τον νόμο του Θεού. Και νηστεύανε για κάποιο σοβαρό λόγο και πίνανε μόνο νερό και προσευχόντουσαν στον Θεό και μόνο στον Θεό και όχι σε Αγίους. Κοιτάτε είτε σας αρεσει είτε όχι Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΊΝΑΙ ΓΕΜΆΤΗ ΜΕ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΈΣ ΠΑΡΑΔΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΌΠΩΣ ΠΑΡΑΔΏΣΕΙΣ ΟΙ ΌΠΟΙΕΣ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΜΥΣΤΙΚΌ ΔΕΙΠΝΟ ΈΧΟΥΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΊ. ΕΆΝ ΘΈΛΕΤΕ ΜΠΟΡΟΎΜΕ ΝΑ ΣΥΝΕΧΊΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΔΙΆΛΟΓΟ.

micharhangel

Εκτός απο την Αγία γραφή υπάρχει και η Παράδοση της Εκκλησίας,που προυπήρχε..Τελος για την νηστεία μιλάει ο ίδιος ο Κύριος ο οποιος νηστεψε και 40 μέρες στην έρημο.Ετσι επιγραμματικά.

har123

αγαπητη Μαρια

((Ο Ιησούς Χρηστός δεν μας δίδαξε να ακολουθούμε παραδόσεις παρα μόνο το Λόγο του Θεού.))

Ετσι ειναι οπως τα λες. Η παραδοση της Εκκλησιας ειναι υποβοηθητικη της Αγιας Γραφης, ο στοχος ομως ειναι η τηρηση της Αγιας Γραφης και ιδιαιτερα η εφαρμογη, σαν τροπος ζωης, της Καινης Διαθηκης. Οσον αφορα τα κολυβα αναφερονται σαν σημειο εφαρμογης μετα απο ενα θαυμα των Αγιων Θεοδωρων. Για την νηστεια σου απαντησε ο Γρηγορης. Σχετικα με καθαρα και ακαθαρτα φαγητα, δεν το εχω ακουσει παρα μονο απο τους Εβραιους. Φαγητα δωσμενα απο τον Θεο μονο καθαρα ειναι.

avatar

OTAN HRTHE O XRISTOS STI GI MILISE GIA AGAPI, GIA EIRINI, GIA ELEOS, SIGXORESI, ALLILOVOITHEIA KLP KAI POTE DEN XRISIMOPOIHSE TON LOGO OS OPLO ENANTION TON ADELFON TOY. POTE DEN APOKALESE KANENAN AIRETIKO KAI KSERETE GIATI.... GIATI TO MONADIKO PRAGMA POU MPOREI NA PATHEI ENA ALITHINOS XRISTIANOS EINAI NA DIOXTHEI KAI OXI NA DIOKSEI TON SYNANTHROPO TOY. EMEIS LEME POS AGAPAME TON SYNATHROPO ALLA AFTO EINAI MONO STA LOGIA GIATI OI PRAKSEIS MAS STO ONOMA KAI KALA TIS AGAPIS FANERONOUN AKRIVOS TO ANTITHETO. PAROLO POU O IDIOS O XRISTOS EDOSE TO PARADIGMA KAI ME LOGIA ALLA PRO PANTOS ME ERGA GIA TO PIOS EINAI O ALITHINOS XRISTIANOS. AFTOS DEN SINOMILISE ME TIN ALOTHRISKI SAMARIISA, AFTOS DEN ANEFERE TIN PARAVOLI TOU KALOU SAMARITI O OPIOS MALISTA ITAN ALOTHRISKOS KAI OXI LEVITIS KAI POSA ALLA. ALIMONO MAS EIMASTE AKSIOI TIS MIRAS MAS GIATI ANTI NA PROSPATHISOUME OLOI MAZI NA VELTIOSOUME AFTON TON KOSMO KATHOMASTE KAE DIILIZOUME TON KONOPA ENO KATAPINOUME OLOKLORO SXINI.

avatar

βρε καντε ερωτα με το ετερον σας ημισυ κ χεστε τους ολους....αρκει να ειστε δυο σε ενα....οχι σεξ κ ανωμαλιες΄΄΄΄ΕΡΩΤΑ.κ ετσι πλησιαζεις τον ιδιο τον ΘΕΟ...

avatar

διακριση και μονον διακρισει

avatar

telika auto poy eipe o ap. paulos exei simvi kai as mi 8eloume na to paradehtoume ekeinos elege gia tis tote ekklissies poy oxi toso alla tinane gia allages to prosexe kai eipe<<dioti otan legei tis ego eimai toy paulou allos de tou apollo den eisthe sarkikoi? tis loipon einai o paulos kai tis o appolos para ypiretai dia ton opoion episteysatai kai opos o kirios edoken eis ekaston? ego efiteysa o appolos epotisen al o 8eos hfxisen oste oute o fiteyon eina ti oute o potizon alla o 8eos o hfxanon. o fiteyon k o potizon einai en kai 8eloi lavh ekastos ton eyto mis8on kata ton kopo aytoy>>

avatar

Προς τον Αγνωστικιστή,

Αγαπητέ μου φίλε, άραγε ξέρεις τι πάει να πει αγνωστικισμός; Άν δε ξέρεις μην αυτοαποκαλείσαι αγνωστικιστής. Αφού δηλώνεις έτσι, και είσαι σκεπτικιστής, θα σε ενημερώσω ότι στην πραγματικότητα ΔΕΝ εισαι τίποτε απο όλα αυτά. Θα έπρεπε να δηλώσεις ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ, ή ΑΝΤΟΡΘΟΔΟΞΟΣ, όπως ο φίλος σου ο Ροϊδης, και όχι αγνωστικιστής.

ΕΣΥ ΔΕΝ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙΣ ΑΛΛΑ ΑΡΝΗΣΑΙ ΤΟ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ, ΤΟ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΟΡΘΟΔΟΞΟ. Μάλλον είσαι και εσύ ένας απο τους αρχαιολάτρες, οι οποίοι δηλώνουν αγνωστικιστές, για να κρυφτούν πίσω απο το δακτυλό τους. ΜΑΛΛΟΝ ΝΤΡΕΠΕΣΑΙ ΝΑ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΠΑΓΑΝΙΣΤΗΣ, ΔΙΟΤΙ ΤΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΑΤΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΕΟΠΑΓΑΝΙΣΤΩΝ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΣΚΟΝΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΑΠΟΛΟΓΗΤΕΣ. Όμως και ο αθεισμός έχει γίνει σκόνη απο τους ίδιους.

Για αυτό μην κρύβεσαι και ΑΠΟΚΑΛΥΨΟΥ! Εκτός βέβαια και αν ντρέπεσαι αν πεις ότι φοράς χλαμύδα... Βέβαια εσύ κατηγορείς το Χριστιανισμό, γιατί έχει πολλές αιρέσεις και όλοι οι κατ'όνομα Χριστιανοί δε συμφωνούν ο ένας με τον άλλον, και ταυτόχρονα ΜΑΣ ΠΡΟΤΡΕΠΕΙΣ να διαβάσουμε ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ. Μάλλον έχεις ξεχάσει ότι στην Αρχαία Ελλάδα,των όντως ΑΞΕΠΕΡΑΣΤΩΝ προγόνων μας, υπήρχαν και αλλυλουβριζόμενοι φιλόσοφοι, και συγγραφείς που έκαψαν τα έργα των άλλων και ότι δεν ήταν όλα ΡΟΔΙΝΑ, και ούτε βεβαια συμφωνούσαν όλοι μεταξύ τους...

Πίσω απο το Ιντερνετ μπορείς να δηλώσεις ότι θέλεις, φτάνει όμως αυτό που δηλώνεις να είναι αλήθεια!

Καλα...μυαλά.

avatar

Γιατί τόσο μίσος κύριε μαχητή; Ακου όνομα... Γενικά θα έλεγα ότι εσείς οι ορθόδοξοι έχετε ένα απίθμενο μίσος εναντίον όλων των αντιφρονούντων και το εκδηλώνετε πάντα με απέραντη "ΑΓΑΠΗ". Εχετε παροπίδες αγαπητοί μου. Δεν μπορήτε να ξεχωρίσετε την αλήθεια από το ψέμα γιατί εισαστε φανατικοί. Ένας φανατικός τα βλέπει όλα όπως τα θέλει. Σας έχουν πει ότι ο δικός σας θεός είναι ο αληθινός και το πιστέψατε. Σας έχουν πει ότι ο θεός μοιάζει με σας και το πιστέψατε. Σας έχουν πεί ότι ο θεός έστειλε τον γιό του να σας σώσει και το πιστέψατε. Τί να πρωτοαμφισβητήσει κανείς από την θρησκεία σας. Όλα είναι αμφισβητούμενα. Η θρησκεία σας είναι ένα συνοθύλλεμα από τα ήθη και έθιμα των αρχαίων ελλήνων, των εβραίων και άλλων. Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ και δεν χρειάζεται ούτε θαύματα ούτε "Αγίους". Είναι ο ίδιος για όλους. Αν κάνει κάποια εξαίρεση για σας θα είναι για να σας τιμωρίσει για την αλαζονεία σας...

avatar

oraia ola auta pou diavasa! oloi exoun tin apopsi tous! 10 atoma kai ola ekferoun diaforetiki apopsi se mia elliniki istioselida!!!!! skefteite ola auta ta xronai pou perasan apo tin leusi tou kuriou mas ston kosmo auto! posoi perasan kai posoi to ermineusan ton logo otu diaforetika!!! pou einai loipon i alitheia??? mipos oi agioi pateres itan ki autoi anthropoi san ki emas? mipos ean vriskontan stis meres mas kai se auto to site diafonousan ki autoi metaksu tous??? mipos o louthiros itan vevarimenos pao to misos tou kai tin apextheia tou gia to papiko dogma pou tou ksefuge i katastasi? sas theto ena erotima adelfia mou en kurio: eiste opos dilonete profanos oloi edo xristainnoi kapoiou dogmatos opos ki ego! kai malista arketa fanatika! eiste loipon sigouroi pos prin apo 2000 ean vriskosastan ki eseis ekei ston golgotha den tha lithovolousate ton Kurio Ihsou Xristo? eiste sigouroi pos den tha ton peripaizate opos oi romaioi???? dilono ksekathara oti eimai protestantis11 den ntrepomai oute to kruvo! den me endiaferei na po oti exo tin alitheia kai oi upoloipoi to adiko!! den einai autos o skopos mou! o monos dikaios kritis einai o Theos! emeis eimaste anthropoi kai otan erthei gia deuteri fora sto kosmo mas ekeinos tha parei tous dikous tou! den eipe ean tha einai katholikoi orthodoksoi i protestantes! eipe tha parei ta peidia tou!!! auto nomizo einai to pio sosto! na eimaste pano apo ola sostoi xristiannoi! sota paidia tou!

avatar

συγνωμη...αλλα αν σκοπος μας ειναι να αποδειξουμε πως εμεις ειμαστε σωστοι κ οι αλλοι λαθος...οι οποιοι ειναι ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ...και εκει πρεπει να σταθουμε...τοτε τι να πω?ειμαι πολυ απογοητευμενη!!...αν και εχω συζητησει με πολλους ιερεις οι οποιοι αλλα μου ειπαν...τελος παντων...ειμαστε ΑΔΕΡΦΙΑ εν Χριστο...θα επρεπε να νρεπομαστε για τετοιου ειδους συμπεριφορες...πραγματικα λυπαμαι πολυ!!...ποιοι ειμαστε εμεις να κρινουμε αγαπητοι μου συνανθρωποι?γινομαστε γελοιοι...πρεπει ΜΑΖΙ ολοι οι Χριστιανοι να πορευθουμε και να δοξασουμε τον Κυριο... Ο Θεος να σας ευλογει...

avatar

Σκόρπιοι προβληματισμοι:

1) Γιατι ο Χριστός ως Υιός του Θεού αφού εσαρκώθηκε, ήρθε στη Γη, εδιδαξε, εσταυρώθηκε, υπέφερε, αναστήθηκε και τα έκαμε όλα αυτά από αγάπη για τον άνθρωπο και για τη σωτηρια του δεν έγραψε ο ιδιος ένα βιβλιο με τις διδασκαλιες του να το αφήσει παρακαταθήκη για την ανθρωπότητα; Δεν μπορούσε να το κάνει αν ήθελε και να λέμε σήμερα αυτό το βιβλιο το έγραψε ο ιδιος ο Χριστός; Μήπως διότι δεν ήταν αυτός ο σκοπός του και μήπως μας διδάσκει με αυτό πως η ουσια δεν βρισκεται στο γράμμα, αλλά στο πνεύμα; Πόσοι και πόσοι αγράμματοι ειχαν τον Χριστό στις καρδιές τους και φώτιζε την ύπαρξη τους και κάποιοι έγιναν και Άγιοι κι ας μην ήξεραν καν να διαβάσουν την Αγια Γραφή.

2) Οι πρώτοι χριστιανοι ειχαν Αγια Γραφή; Όχι βέβαια, αφού τα ευαγγέλια γράφτηκαν αργότερα και πολύ αργότερα αποφάσισε η Εκκλησια ποια δέχεται ως γνήσια και κανονικά και ποια όχι. Ποιος καθοδηγούσε τους πρώτους χριστιανούς; Δεν ειναι η Παράδοση της Εκκλησιας και το ιδιο το Αγιο Πνεύμα που μιλούσε στις καρδιές τους;

3) Ποιος αποφάσισε ποια βιβλια της Αγιας Γραφής που γνωριζουμε σήμερα ειναι έγκυρα και γνήσια έχοντας να επιλέξει μεταξύ πολλών ευαγγελιων, επιστολών, αποκαλύψεων, προφητειών, κλπ που κυκλοφορούσαν τότε στις χριστιανικές εκκλησιες; Δεν ειναι συνοδικά η Εκκλησια με βάση την Παράδοση της και με βάση την εμπειρια των Αγιων της, οι οποιοι έζησαν εμπειρικά και βιωματικά το εαυγγέλιο στην πιο πλήρη και τέλεια του μορφή;

4) Και Άινσταιν να εισαι αν δεν έχεις φωτισμό από το Θεό δεν μπορεις να καταλάβεις πλήρως την Αγια Γραφή, πόσο μάλλον να την ερμηνεύσεις. Πολλά πράγματα λέγονται συμβολικά, άλλα παραβολικά, υπάρχουν κρυμμένα νοήματα πισω από λέξεις. Δεν φτάνει να διαβάζεις μόνο τις γραμμές, αλλά να μπορεις να διαβάζεις και ανάμεσα στις γραμμές και πέραν από τις γραμμές; Ποιος θα σε βοηθήσει σ' αυτό το εγχειρημα; Δεν ειναι η Εκκλησια με την τεράστια Παράδοση που άφησαν τόσοι και τόσοι Άγιοι στους αιώνες, οι οποιοι αποδεδειγμένα και με θαυματουργικά σημεια αναδεικτικαν ως τέτοιοι και οι οποιοι άφησαν ολόκληρους τόμους από συγγράμματα τους, με τα οποια ερμηνεύουν την Αγια Γραφή;

Αυτοι που βιωσαν το Ευαγγέλιο, αυτοι που ειχαν την εμπειρια του Ευαγγελιου ειναι και οι πλέον αρμόδιοι να το ερμηνεύσουν (χωρις πάλι να κολλάμε κατά γράμμα στις ερμηνειες που έδωσαν, αλλά να βλέπουμε την ολότητα). Αν αγωνιστούμε κι εμεις να καθαρισουμε τις καρδιες μας μέσα στην Εκκλησια, ισως καταλάβουμε κι εμεις καλύτερα κάποια πράγματα. Αλλά ειναι ποτέ δυνατό να απορριπτουμε τους Αγιους και την Παράδοση της Εκκλησιας; Θα ανακαλύψουμε ξανά μόνοι μας τον τροχό; Αν θέλεις να γινεις επιτυχημένος αθλητής δεν θα εμπιστευθεις έναν έμπειρο προπονητή, δεν θα μελετήσεις με ποιον τρόπο πέτυχαν οι προηγούμενοι από εσένα;

5) Ειναι ποτέ δυνατόν ένας που θέλει να ονομάζεται χριστιανός να παριστάνει τον Θεό και να αποφασιζει ποιος σώζεται και ποιος κολάζεται και με φανατισμό να προσπαθει να πεισει για την ορθότητα του δόγματος του και να εκφράζεται με χαιρεκακια και μισος για τους αδελφούς του που πιστεύουν σε κάποιο άλλο δόγμα ή σε κάποια άλλη θρησκεια ή ειναι αγνωστικιστές ή άθεοι; Δεν ειμαστε όλοι παιδια του ιδιου Θεού Πατέρα, άρα αδέλφια μεταξύ μας; Βέβαια δεν θα τα ισοπεδώσουμε όλα, δεν ειναι όλα τα δόγματα και όλα τα πιστεύω ισα και όμοια και ως εκ τούτα δεν μπορούν να φέρουν και τους ιδιους καρπούς στον άνθρωπο, αλλά τα αδέλφια μας που πιστεύουν σε άλλα δόγματα με σεβασμό και αγάπη να τα βλέπουμε, διότι αμαρτωλοι άνθρωποι ειμαστε όλοι.

6)Όσοι έχουν μελετήσει καλά τα χριστιανικά δόγματα θα διαπιστώσουν πως στην Ορθόδοξη Εκκλησια βρισκει κανεις τον χριστιανισμό στη γνήσια μορφή του. Δεν ειναι αλαζονικό να πούμε πως στην Ορθόδοξη Παράδοξη μπορει κάποιος να βρει τον αυθεντικό χριστιανισμό. Προσέξτε, θα τον βρει στην Ορθόδοξη Παράδοση και στην Ορθόδοξη Εκκλησια μέσα από τους Αιώνες και κυριως μέσα από τη ζωή των αναριθμητων Αγιων της και όχι απαραιτητα μέσα στους Ορθόδοξους Χριστιανούς του χθες και του σήμερα. Μπορει να κατέχουμε εμεις οι Ορθόδοξοι σε μεγάλο βαθμό την αλήθεια (διότι πολλά πράγματα δεν απεκάλυψε ακόμα σε κανέναν ο Θεός), αλλά οι περισσότεροι από εμάς Ορθόδοξοι Χριστιανοι να ζούμε το 10% ή το 20 % της αλήθειας (αν επιτρέπεται αυτή η μεταφορά). Πως μπορούμε λοιπόν να ερχόμαστε να κρινουμε τους αδελφούς μας Προτεστάντες, Ευαγγελιστές ή χριστιανούς άλλων ομολογιων οι οποιοι μπορει να κατέχουν π.χ. το 50 % ή το 60 % της αλήθειας, αλλά να το ζουν πλήρως αυτό το 50-60 % που κατέχουν;

7) Αν μπορούσαμε με ταπεινωση και αγάπη να τους μιλούσαμε για κάποιες αλήθειες της Ορθοδοξιας που ζουν ακόμα και σήμερα οι Άγιοι μας που ποτέ δεν έχουν εκλειψει από την Ορθόδοξη Εκκλησια μας και υπάρχουν και τη στιγμή αυτή ζώντες Άγιοι ισως μπορούσαμε σε κάτι να ωφελέσουμε τους αδελφούς μας. Αν δεν έχουμε ταπεινωση και αγάπη καλύτερα ας μην λέμε τιποτα. Το καλύτερο βέβαια ειναι να μετανοήσουμε σαν Ορθόδοξη Εκκλησια και να γινουμε αληθινά Ορθόδοξοι και όχι μόνο επιφανειακά και στους τύπους, διότι μόνο με το ζωντανό παράδειγμα μπορει κάποιος να έλθει σε επιγνωση της αληθειας. Ούτε με επιχειρήματα πειθεται, ούτε με αφορισμούς, ούτε με δογματισμούς, ούτε με απειλές, ούτε με άγονες αντιπαραθέσεις και φανατισμούς. Αν δεν μπορούμε να μιλήσουμε με το προσωπικό μας παράδειγμα καλύτερα να μη λέμε τιποτα.

8) Κι εγώ τώρα μιλησα και ειπα πολλά, πράγμα που δειχνει την πνευματική φτώχια και γύμνια μου, διότι αν ήμουν αληθινά ταπεινός ισως να έλεγα λιγα ή να μην έλεγα τιποτα. Μπορει να ακούγομαι σαν Φαρισαιος ή και πράγματι να ειμαι Φαρισαιος και υποκριτής και στην τύφλα μου να μην το καταλαβαινω. Συγχωρέστε με αν σας κούρασα, πάντως η πρόθεση μου ειναι να έχουμε αγάπη μεταξύ μας και εύχομαι να με φωτισει κι εμενα ο Θεός, να σας φωτισει κι εσάς κάποτε να το πετύχουμε.

avatar

"Αγαπάτε αλλήλους"

"...ως και υμείς αφίομεν τοις ωφειλέτες υμών"

"Πατέρα συγχώρεσέ τους.. δεν ξέρουν τι κάνουν"

Προς αγνωστικιστές, φανατικούς, ευαγγελιστές, ορθόδοξους κλπ κλπ κλπ.

Αντί να κάθεστε να γράφετε όοοοοοολα αυτά, γιατί δεν αγαπάτε τον διπλανό σας;

Εσύ αρχαιοελληνιστή - αγνωστικιστή. Αμφισβήτησε τα πάντα. Όλα, μην αφήσεις τίποτα. Ακόμα και ο Χριστός είπε να ερευνουμε τις γραφές, να αμφισβητούμε. Να μην τα δεχόμαστε όλα αδιαμαρτύρητα. Πέρα από αυτό. Θα σου κακοπέσει να φτάσεις σε ανώτατα πνευματικά επίπεδα αγαπώντας τον διπλανό σου που είναι Χριστιανός; Άστον να είναι. Μιλήστε για τον Παναθηναϊκό, για γκόμενες. Αλλά αγάπα τον. Γίνε θυσία γι αυτόν όταν έχει την ανάγκη σου. Αν δεν το εκτιμήσει αυτός θα χάσει και θα τρώγεται με τα ρούχα του. Εσύ θα έχεις την ικανοποίηση οτι τον αγαπάς ακόμα και αν είναι αυτός που είναι. Θα είσαι ανώτερο όν από αυτόν.

Εσύ φανατικέ Χριστιανέ. Τι προσπαθείς να κάνεις; Να μιλήσεις στον τοίχο; Τι σε ενοχλεί που είναι τοίχος; Αν θέλει να είναι, άστον να είναι. Το τι λέει ο Χριστιανισμός το ξέρει. ΑΝ ΘΕΛΕΙ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ. Προσευχήσου γι αυτόν και άστον... Προσευχήσου να είναι καλά και υγειής. Να έχει ευημερία και ειρήνη στην ψυχή του. Να σταματήσει να βασανίζεται με τις αναζητήσεις του. Αν είναι εχθρός, να ναι καλά...

Χαρίστε τα χρέη σας. Χαρίστε αυτά που σας χρωστάνε. Δώστε χωρίς να περιμένετε να πάρετε. Αν πάρετε ευχαριστήστε ακόμα και για τα άσχημα. Κάποιος που αγαπήσατε σας έδωσε πίκρα. Φιλήστε τον... συνεχίστε να τον αγαπάτε. Σας απάτησε ο άντρας σας; Μιλήστε μαζί του πριν χωρίσετε και δείξτε του αγάπη. Κάντε κάτι που του αρέσει και δεν κάνατε πριν. Αν χωρίσετε να προσεύχεστε για τον άλλον. Να είναι καλά και ευτυχισμένος... Κρατήστε τα καλά και συνεχίστε. Άσχετα αν το είπε ο Χριστός ή αν υπήρξε. Ξεχάστε το αυτό.

Συγχωρέστε τους όλους. Τους πολιτικούς. Βάλτε τους φυλακή αλλά χωρίς μίσος αλλά για να μην μπορούν να ξανακάνουν κακό. Και επισκευθείτε τους. Δώστε τους αγάπη. Δικαιολογήστε τους. Δεν ήξεραν τι εκαναν. Αυτούς που σας έσπρωξαν στο λεωφορείο, αυτούς που σας πήραν το πορτοφόλι. Συγχωρέστε τους όλους... Για να το κάνουν κάποιος λόγος θα υπήρχε. Έλλειψη παιδείας, πείνα, φτώχεια, ανέχεια, ασθένεια.... Κάτι!!!!

Προσπαθούμε να πιάσουμε τα δύσκολα και τα υψηλά χωρίς να έχουμε κατακτήσει τα χαμηλά και τα βασικά. Πως θα ανέβεις στον Ολυμπο αν δεν ξεκινήσεις από το Λιτόχωρο; Με ελικόπτερο; Δεν υπάρχει τέτοιο ελικόπτερο δυστυχώς. Και αν υπήρξε για κάποιους (Απ. Παύλος) υπήρξε κατ οικονομία και όχι επειδή είναι δεδομένο.

Ξεκινάμε λοιπόν από τα βασικά. Αφήστε τις νηστείες και τις ασκήσεις προς το παρόν. Αγαπάμε τον συνάνθρωπο. Περνάμε τη γιαγιά απέναντι στο δρόμο, σηκωνόμαστε στο λεωφορείο για έναν ηλικιωμένο και πάμε για καφέ με οποιονδήποτε θέλει να γίνουμε φίλοι, οτιδήποτε και αν πιστεύει, και τον κάνουμε φίλο μας χωρίς να αναφερόμαστε στα θέματα που μας χωρίζουν. Χαιρόμαστε με τη χαρά του, λυπόμαστε με τη λύπη του και ευχόμαστε ή προσευχόμαστε ανάλογα τα πιστεύω μας να είναι καλά.

Αν μπορέσουμε να κάνουμε τα πρώτα, θα κάνουμε και τα δεύτερα και τα επόμενα και σιγά σιγά θα φτάσουμε στην κορυφή. Δεν γίνεται με τη μία ο αγνωστικιστής να γίνει Χριστιανός και δεν χρειάζεται από τη στιγμή που φροντίζει να γίνεται καλύτερος σαν άνθρωπος απέναντι στους άλλους. Ας αγιάσει χωρίς να έχει την ταμπέλα.

Συγχωρέστε με, δεν γράφω όπως εσείς τόσο καλά αλλά αυτά ήθελα να πω....

avatar

χριστιανισμος ειναι η σχεση σου με τον θεο με με τον πλησιον σου ολα τα αλλα τα δογματικα ειναι δεν μετρανε ειναι πλανες και μπερδευουν περισσοτερο τον κοσμο παρα του ανοιγουν τα ματια.Η εκκλησια του Χριστου ειναι μια!!!!!!!!

avatar

'Όλα καλά και άγια με τα κακώς κείμενα των αιρετικών. μετα κακως κειμενα τα δικα μας κανετε κατι; δεν είναι μονο τα δογματικα αλλα και τα λειτουργικα. Αν ειστε οτνως χριστιανοι θα πρεπει να κανετε ιστοσελιδα να μπορει ο κοσμος να λεει τα παραπονα του για κατι ανεκδιήγητους νεαρους ιερεις που παρουσιαζουν συνπεριφορες εντελως τσογλανιστικες και αντιχριστιανικες. τις παπαδίστικες υποκρισιες γιατι τις αφήνετε ασολιαστες; ξερετε τι πρόβλημα αντιμετωπιζει ο κοσμος με έναν ιερεα καθυστερημενο διανοητικα στη μεταμορφωση του σωτηρος στη θεσσαλονικη; Διωχνει χωρις λογο προσβαλλει ζηλευει τις γυναικες αν είναι πιο πλουσια ντυμενες από αυτόν, την μεγαλη τριτη στη λειτουργεια σηκωνε έναν επιτροπο από τη καρεκλα γιατι ετσι γουσταριζε, αρνειτε κοινωνιες βγαινει και λεει μη κοινωνειται αν δεν εχετε πνευματικο, τον εχουν καταγγειολει στη μητροπολη του κανανε συστασεις και αυτος συνεχιζει και βριζει. Σηκωνει τα χερια ψηλα ενετελως επιδικτικα μπροστα στην εικονα της παναγιας για να δειξει ποσο ωραιος είναι, εκει που λειι να χουμε πνευματικο εκει βγαινει και λεει δε χρειαζεται να χετε και πολύ ευλαβεια αλλα αντι αλλων, πηγαινει στις γριουλοες προεκτεινει και το χερι να του το φιλήσουνε θελει αν τον προσκυνάνε θαρεις και είναι δεσποτης ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ. αμα δε του σκυβεις το κεφαλι σε κοιταει αγρια για να σου παρει τον αερα, εγω πηγ;α να κοινωνήσω 3 φορες και επιδη δε του αρεσει το δυναμικο μου στυλ επίτηδες δε με κοινωνησε και του ζητησα το λογο και μου γυρισε το κωλο. Από που τους προσλαμβανεε (γιατι δημόσιοι υπαλληλοι είναι) από τα μπαρ τις καφετεριες και τα μπουζουκτζιδικα;

Το σχόλιο σας

Αποστολή ως ανώνυμος - ή -

XHTML: Μπορείτε να χρησιμοποιείσετε τα tags: <a href= title=> <abbr title=> <acronym title=> <b> <blockquote cite=> <code> <em> <i> <strike> <strong>


Thessaloniki Blogs


MusicPlaylistRingtones
Create a MySpace Music Playlist at MixPod.com